backround

Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου 2013

Χριστουγεννιάτικες κατασκευές: Παλαμοβασιλάκια!

Σήμερα θα σας παρουσιάσω μια κατασκευή που είχα κάνει και όταν δούλευα και τα παιδιά την είχαν λατρέψει!



Για τα παλαμοβασιλάκια μας καταρχήν θέλετε λευκό κανσόν όπου θα κάνετε το σχήμα της παλάμης των παιδιών.
Θα κόψετε την παλάμη και μετά θα σχεδιάσετε το καπέλο του σε λευκό και ή κόψτε και ένα κόκκινο μισοφέγγαρο και κολλήστε το απο πάνω η χρωματίστε το πάνω μέρος του σκούφου κόκκινο.

Ορίστε ένα πατρόν που έφτιαξα αλλά και μόνοι σας να φτιάξετε είναι πολύ εύκολο.


Στην συνέχεια κόβετε 2 φύλλα γκι σε πράσινο κανσόν,



και τέλος κόβετε το μουστάκι σε λευκή τσόχα (αν θέλετε κάνετε και το περίγραμμα με μαρκαδόρο όπως στην εικόνα).

Κολλάτε όλα τα κομμάτια στον παλάμη και σχεδιάζετε τα μάτια με μαρκαδόρο. Στην συνέχεια κάνετε τις λεπτομέρειες με γκλίτερ, το στόμα, τα φρύδια και τους καρπούς από το γκι!

Εάν έχετε μεγάλα παιδιά μπορείτε να τα κόψετε όλοι μαζί αλλιώς έχετε το καπέλο, το γκι και το μουστάκι έτοιμα για να τα κολλήσουν τα μικρότερα παιδιά και τα βοηθάτε στις λεπτομέρειές.

Λοιπόν πως σας φαίνεται δεν είναι τέλειος;
Και αν κολλήσετε και σχοινάκι μπορεί να γίνει και τέλειο στολίδι για το δέντρο!

Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου 2013

Χειμωνιάτικα φύλλα αρίθμησης & βραβεία!

Ορίστε τα πρώτα από τα φύλλα αρίθμησης που έφτιαξα για με χειμωνιάτικο θέμα!
Μπορείτε εκτός από φύλλα εργασίας να τα χρησιμοποιήσετε και σαν παιχνίδι αρίθμησης στον κύκλο!









Και μετά τα φύλλα εργασίας ήρθε η ώρα να ευχαριστήσω 3 φίλες με 3 υπέροχα μπλογκ για τα βραβεία που μου έδωσαν! 

Η Σοφία από το Sofia's kindergarten , η Γαλήνη από το Ιδέες για δασκάλους 
και η Μαρία από το Ταξίδι στην χώρα των παιδιών .




Κορίτσια σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τα υπέροχα βραβεία!
Καλή συνέχεια σε όλες!




Δευτέρα, 11 Νοεμβρίου 2013

"Ο ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΣ" Μια μικρή ιστορία για τον καιρό

"Ο μετεωρολόγος" είναι μια μικρή ιστορία που έφτιαξα για τον καιρό! Δείτε την και να σας πω πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί!
Σας την δίνω ασπρόμαυρη για να την χρωματίσετε όπως θέλετε και μαζί με τα παιδιά αν θέλετε!











Η ιστορία μας λοιπόν μπορεί να χρησιμοποιηθεί με πολλούς τρόπους!

-Σαν φύλλα εργασίας

-Σαν παιχνίδι αναγνώρισης λέξεων και πρώτης ανάγνωσης . Απλά φτιάχνετε εξτρά καρτέλες με τις λέξεις του καιρού και τα παιδιά αναγνωρίζουν τις λέξεις.

-Σαν πίνακας αναφοράς για τον καιρό τις ημέρας ή για τον καιρό γενικότερα.

-Σαν παιχνίδι δραματοποίησης.
Τα παιδιά ξαπλώνουν και κοιμούνται στα κρεβάτια τους και ένα παιδί κάνει τον μετεωρολόγο. Τα παιδιά ξυπνάνε, πλένονται και πηγαίνουν στην τηλεόραση να δουν τον καιρό της ημέρας.
Βγαίνει ο μετεωρολόγος και τους λέει κάτι από μια καρτέλα (μπορείτε να γίνετε κι εσείς ο μετεωρολόγος).
Τα παιδιά πηγαίνουν και ντύνονται ανάλογα με τον καιρό.
Πχ αν βρέχει φοράνε γαλότσες και ανοίγουν ομπρέλες και χοροπηδάνε στα νερά και ό,τι άλλο μπορείτε να σκεφτείτε! (Εδώ μπορείτε να τα καθοδηγείτε λίγο και να τους δείχνετε κινήσεις)

Καλή εβδομάδα σε όλους!


Τρίτη, 5 Νοεμβρίου 2013

Παραμύθι "Τα φύλλα" & 2 βραβεία!

Καθώς χάζευα στο Youtube βρήκα ένα ακόμη ξένο παραμύθι που λάτρεψα, το "Leaves" του David Ezra Stein. Είναι η ιστορία μιας αρκούδας που ζει το πρώτο της φθινόπωρο και της φαίνεται παράξενο που πέφτουν τα φύλλα!

Λάτρεψα την ιστορία και τις εικόνες! Μου ήρθε λοιπόν στο μυαλό πόσο εύκολα και διασκεδαστικά μπορούμε να την δραματοποιήσουμε μέσα στην τάξη και πόσες κατασκευές μπορούμε να κάνουμε με αφορμή το παραμύθι!
Θα σας δώσω λοιπόν το βίντεο το οποίο το έχουν διαμορφώσει έτσι ώστε οι εικόνες να κουνιούνται κιόλας σε μερικά σημεία, θα σας δώσω την ελληνική μετάφραση και στην συνέχεια θα σας προτείνω κατασκευή βασισμένη στο παραμύθι!

Ορίστε το βίντεο από το Youtube:



Ορίστε και η μετάφραση. Σε κάθε μου κενό σημαίνει ότι αλλάζει η εικόνα. Θέλει λίγο εξάσκηση στην αρχή αλλά μετά είναι πανεύκολο!

"ΦΥΛΛΑ

Ήταν η πρώτη χρονιά του αρκούδου

και όλα πήγαιναν καλά.

Μέχρι που...

 ...το πρώτο φύλλο έπεσε!

¨Είσαι καλά;¨ αναρωτήθηκε.

Και τότε ένα κόκκινο φύλλο έπεσε...κι ένα κίτρινο...

Παντού στο νησί του τα φύλλα έπεφταν!

(εδώ έχει μια εικόνα χωρίς λόγια)

Προσπάθησε να τα πιάσει και να τα βάλει πίσω στα δέντρα.

Αλλά δεν ήταν το ίδιο...

Κάθισε κάτω από το δέντρο και τα έβλεπε να σκορπούν τριγύρω.

Αλλά σιγά σιγά νύσταξε και έτσι...

Βρήκε μια σπηλιά,

την γέμισε με φύλλα και πήγε για ύπνο.

(εικόνα χωρίς λόγια)

Καθώς ο αέρας άρχισε να φυσά,

ο χειμώνας ήρθε!

Κοιμόταν χωμένος στο χώμα...

ενώ το χιόνι έπεφτε πυκνό.

Την άνοιξη,

ξύπνησε!

Ένιωσε τον ήλιο

και είδα τα μικρά μπουμπούκια στα δέντρα και τα μικροσκοπικά φύλλα που είχαν αρχίσει να ανοίγουν.

 ¨Καλωσήρθατε!¨ φώναξε.

Και του φάνηκε ότι τα φύλλα τον καλωσόρισαν κι αυτά! "


Τι να πρωτοσκεφτεί κανείς να κάνει με αυτή την ιστορία!
  • Δραματοποίηση ιστορίας ολόκληρης ή ανά κομμάτια βάζοντας και δικές μας λεπτομέρειες.
  • Συζήτηση για τις εποχές και τις αλλαγές τους
  • Συζήτηση και δραματοποίηση για το τι γινόταν όσο η αρκούδα κοιμόταν (είδαμε ήδη 2 ζώα στο βίντεο)
  • Συζήτηση και δραματοποίηση για το τι έγινε την άνοιξη και μετά το καλοκαίρι
  • Παιχνίδια με βάση το παραμύθι:
1. Χωρίζουμε τα παιδιά σε 2 ομάδες (με όσα παιδιά νομίζουμε στην καθεμία).
Σκορπάμε στην τάξη φύλλα αληθινά ή χάρτινα και τα παιδιά γίνονται αρκούδες που τα μαζεύουν και τα πάνε στην σπηλιά τους.

2. Αρκούδες και οι φωλιές τους: Για το παιχνίδι αυτό θέλουμε 4 ζευγάρια.
Στο κάθε ζευγάρι το ένα παιδί θα είναι η αρκούδα και το άλλο η φωλιά του.
τα παιδιά θα κάθονται μαζί με το ζευγάρι τους.
Όταν θα παίζει η μουσική οι αρκούδες θα φεύγουν από την φωλιά και θα χορεύουν και όταν η μουσική θα σταματάει η δασκάλα θα λέει:
 "Οι αρκούδες να πάνε ΔΙΠΛΑ από την φωλιά τους" και το κάθε παιδί θα πηγαίνει στο ζευγάρι του και θα στέκεται δίπλα του.
Θα ξαναπαίζει μουσική και οι αρκούδες θα χορεύουν ξανά.
'Οταν θα σταματάει η μουσική η δασκάλα θα λέει:
¨Οι αρκούδες να πάνε ΚΑΤΩ από την φωλιά τους" και τα παιδιά-φωλιές θα ανοίγουν τα πόδια και τα παιδιά-αρκούδες θα πηγαίνουν από κάτω.
Συνεχίζουμε τα παιχνίδι και με άλλες εντολές που να δείχνουν θέσεις στον χώρο όπως ΠΙΣΩ, ΜΠΡΟΣΤΑ κλπ.

Επίσης μπορείτε να το παίξετε και με άλλα ζωάκια εκτός της αρκούδας.

Το παιχνίδι αυτό το έπαιζα συνέχεια όταν δούλευα και τα παιδιά τρελαινόντουσαν να το παίζουν! Και επειδή είχα μικρά παιδάκια τα βοηθούσε πολύ να μάθουν τις έννοιες του χώρου.

Παραλλαγές του γίνονται με:

  • Μουσικοκινητικά παιχνίδια με βάση το παραμύθι:
1. Χορεύουμε στην τάξη ή στην αυλή και στο πάτωμα έχουμε φύλλα.
Όταν η μουσική είναι γρήγορη χορεύουν και μαζεύουν τα φύλλα.
Όταν η μουσική είναι σιγανή ξαπλώνουν και κοιμούνται.
Όταν η μουσική γίνεται γρήγορη ξανά σηκώνονται και πετάνε τα φύλλα ψηλά ώστε να πέσουν και χορεύουν ξανά μαζεύοντάς τα.

2. Κάποια παιδιά γίνονται δέντρα και κάποια αρκούδες.
Με σιγανή μουσική τα δέντρα πετάνε φύλλα στον αέρα και οι αρκούδες τα παρακολουθούν καθιστές και απορούν τι συμβαίνει.
Όταν τελειώσουν τα φύλλα η μουσική γίνεται γρήγορη και οι αρκούδες σηκώνονται και μαζεύουν τα φύλλα και τα δίνουν πάλι στα δέντρα.

3. Κάποια παιδιά γίνονται αρκούδες και κάποια γίνονται ένα ζωάκια που δεν κοιμάται τον χειμώνα πχ λαγουδάκια  που δείχνει και το παραμύθι.
Στην δυνατή μουσική οι αρκούδες χορεύουν.
Στην σιγανή μουσική οι αρκούδες  κοιμούνται και τα άλλα ζωάκια βγαίνουν σιγά σιγά και χορεύουν αυτά.

4. Τα παιδιά είναι όλα αρκούδες και κοιμούνται για τον χειμώνα με σιγανή μουσική.
Μόλις βάζουμε δυνατή μουσική σηκώνονται και χορεύουν γιορτάζοντας την άνοιξη!


Και φυσικά μερικές κατασκευές που εμπνεύστηκα από το παραμύθι!

Εφόσον θα κάνουμε κατασκευές από το παραμύθι είναι ωραίο να βγούμε έξω με τα παιδιά και να παρατηρήσουμε όλες αυτές τις αλλαγές στην φύση που συζητήσαμε και που είδαμε στο παραμύθι!
Επίσης μπορούμε να μαζέψουμε μικρά φύλλα που έχουν πέσει από κάποιο λουλούδι! Δεν θέλουμε δέντρο γιατί θα είναι πολύ μεγάλα για την κατασκευή, θέλουμε μικρά φυλλαράκια.





  • Η πρώτη κατασκευή είναι η αρκούδα που βλέπει τα φύλλα να πέφτουν! 

Ορίστε οι εικόνες που χρησιμοποίησα:




Προτείνω να τις ζωγραφίσετε με νερομπογιές για να μοιάζει το αποτέλεσμα όσο το δυνατόν περισσότερο με του βιβλίου.




Στην συνέχεια κολλάμε τα δέντρα και την αρκούδα σε ένα φύλλο κανσόν. Εγώ διάλεξα μοβ γιατί μου ταίριαζε στο φθινοπωρινό μου τοπίο!

Κολλάμε και τα φύλλα να πέφτουν από το δέντρο στο έδαφος!






  • Η δεύτερη κατασκευή είναι με αρκούδα που αφού μάζεψε όλα τα φύλλα κοιμήθηκε στην σπηλιά της!








Καλή εβδομάδα σε όλους και καλό μήνα!!!