backround

Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014

ΤΟΜΠΟΛΑ ΕΠΟΧΩΝ

Ξεκίνησα να κάνω κάποια πραγματάκια για τον Μάρτιο σιγά σιγά! Και λέω σιγά σιγά γιατί οι ιώσεις έχουν στοχεύσει τα μισά από τα παιδιά μας αλλά και τις άλλες 2 δασκάλες!

  • Παρόλα αυτά σήμερα και χθες μιλήσαμε για την άνοιξη που έρχεται σιγά, σιγά και τι θα μας φέρει. 
 Χρησιμοποίησα εικόνες από το πολυαγαπημένο μου βιβλίο για τις εποχές "Άνοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρο, χειμώνας...και πάλι άνοιξη!" εκδ. Σαββάλας. Είδαμε για τον άστατο καιρό, τα χελιδόνια που γυρίζουν, τα λουλούδια που ανθίζουν, τα έντομα, τα ζωάκια που θα αρχίσουν να γεννούν,

Επίσης πήγα στην τάξη ένα παραμύθι από την δική μου παιδική ηλικία που δείχνει τις εποχές, τους 12 μήνες και ένα μικρό ποιηματάκι για τον καθένα! Είδαμε τους μήνες της άνοιξης διαβάσαμε τα ποιηματάκια και εξηγήσαμε τι εννοούν.

  • Στην συνέχεια παίξαμε με μια τόμπολα εποχών! 
 Τους έδειξα 4 εικόνες με τις 4 εποχές και φώναξα τα πιο μικρά να τις αναγνωρίσουν (ή και να τις μάθουν μερικά!)Μετά τους έδωσα εικόνες ανακατεμένες από όλες τις εποχές και τα φώναζα ένα ένα να παίρνουν μια εικόνα και να την βάζουν στην σωστή εποχή.








Οι εικόνες που εκτύπωσα και χρησιμοποίησα για τις 4 εποχές είναι οι εξής:






Και οι εικόνες οι εξής:






























  • Φυσικά δεν θα μπορούσαμε να μην παίξουμε και να μη τραγουδήσουμε! 
Μάθαμε πολλά νέα τραγούδια, ένα δικό μου (η έμπνευση ήρθε από διάφορες πηγές!)

"Η άνοιξη η πρώτη" 
 
Η άνοιξη η πρώτη

τα λουλούδια ανθίζουν.

Η άνοιξη η δεύτερη

οι πελαργοί γυρίζουν.

Η άνοιξη η τρίτη

τα χελιδόνια φτιάχνουν σπίτι.

Η άνοιξη η τέταρτη

οι μέλισσες φτιάχνουν γλυκό μελάκι.

Η άνοιξη η πέμπτη

ξυπνάει το πεινασμένο αρκουδάκι.

Και όλοι μαζί φωνάζουν: Ήρθε άνοιξη ακούτε;;


"Το κουνούπι" 

Αχ ένα κουνούπι, γύρω μου γυρίζει
μια πηγαίνει πέρα
μια ξαναγυρίζει!
Αχ παλιοκουνούπι
τώρα θα σου δείξω!
Με το εντομοκτόνο
θα σε καθαρίσω!
Φςςςςςς!


"Το γατάκι"

Τι ψάχνεις γατάκι 
απάνω στο κλαδάκι; 
Ένα πουλάκι που κελαηδάει γλυκά.
Τι ψάχνεις γατάκι εκεί στο χορταράκι;
Ένα ποντικάκι
που το'σκασε γοργά!

 Τώρα τον ρυθμό μπορείτε να τον ακούσετε στα βιντεάκια που τράβηξα (χωρίς να φαινόμαστε φυσικά!)

  • Και τώρα η μουσικοκινητική μας!
Συνοδεύτηκε από τους ήχους της "Άνοιξης" του Βιβάλντι και είναι εμπνευσμένο από το παραπάνω τραγούδι "Η 'ανοιξη η πρώτη"


 Χωριστήκαμε σε 5 ομάδες, μία τα λουλουδάκια, οι πελαργοί, μία τα χελιδόνια, μία οι μέλισσες και μία οι αρκούδες.

Μόλις ξεκινά η μουσική τα λουλούδια σηκώνονται ανοίγουν τα χέρια και που ανθίζουν χορεύοντας στους ήχους της μουσικής!




Στην αλλαγή του ρυθμού της μουσικής τα λουλούδι κάθονται και αρχίζουν οι πελαργοί να πετάνε τριγύρω!



Μετά τα χελιδόνια αρχίζουν να πετάνε, βρίσκουν κλαράκια και λάσπη και φτιάχνουν σπίτι!





Συνεχίζουν οι μέλισσες που ζουζουνίζοντας πάνε στα λουλούδια και παίρνουν νέκταρ που το πάνε στην φωλιά τους και φτιάχνουν μέλι!




Και τέλος οι αρκούδες ξυπνάνε, τεντώνονται και πεινασμένες, πάνε με βήματα αργά και βαριά να φάνε το μέλι από τις μέλισσες!





Εμείς ενθουσιαστήκαμε με το παιχνίδι και το παίζουμε συνέχεια αλλάζοντας ρόλους!


  • Τέλος παρακολουθήσαμε τον μύθο της Περσεφόνης και των εποχών στα παρακάτω βίντεο.




Καλό Σαββατοκύριακο!


21 σχόλια:

  1. Καλά είπαμε! πήρες φόρα και δεν σε προλαβαίνουμε! Όλα καταπληκτικά! Για ποιά βιβλία μιλάς γιατί εγώ έχω ένα κόλλημα και θέλω να τα έχω όλα! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Άσε το βρήκα! Δεν το έχω, θα πάω να το αγοράσω αφού λες ότι είναι καλό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κλεοπάτρα μου το ένα είναι πολύ παλιό, δεν υπάρχει πια. Το άλλο που γράφω ποιο είναι είναι καταπληκτικό βιβλίο και έχει πολλές χρήσεις το συστήνω ανεπιφύλακτα! Θα βάλω λίγες εικονες από εβδομάδα να πάρετε μια ιδέα οπότε θα δεις πως είναι. Το χρησιμοποιώ σαν μικρές ιστορίες, σαν εποπτικό υλικό για τις εποχές και την φύση, παίρνω ιδέες για το τι θέμα να κάνω, ιδέες για παιχνίδια! Να το παρεις! Χαίρομαι που σου άρεσαν όσα έκανα! Φιλια

      Διαγραφή
  3. ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙΣ ΜΑΡΩ ΜΟΥ! ΤΥΧΕΡΑ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΣΟΥ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Μαρία μου! Προσπαθώ να κάνω πολλές διαφορετικές δραστηριότητες ώστε να εμπλουτιστεί η εμπειρία τους και να κάνουν νέα πράγματα.

      Διαγραφή
  4. τόσο πλούσιες δραστηριότητες για τα μικρά σου!! πολύ ωραία Μάρω καλό ΣΒΚ και από εμένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μου άρεσε το παιχνιδάκι που παίξατε .Θα τους το κάνω κι εγώ .
    Τα τραγούδια που μας προτείνεις τα λέμε κι εμείς και είναι από τα αγαπημένα μας .!!!!!!!!!
    Όλες οι δραστηριότητές σας είναι καταπληκτικές !!!!!!!! Μπράβο Μάρω .. Μπράβο παιδάκια !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το κάνεις Βούλα, σε εμάς ήταν μεγάλη επιτυχία! Χαίρομαι πολύ που σου άρεσαν!!!! Φιλιά!

      Διαγραφή
  6. ΤΙ ΟΜΟΡΦΑ!! ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΑΣ ΜΟΥ ΑΡΕΣΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΣΟΥ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όλα όσα κάνατε είναι ένα κι ένα, αλλά και το τραγούδι καταπληκτικό
    ΛΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. γεμάτη ανάρτηση με ποικιλία δραστηριοτήτων !!!!
    μπράβο Μάρω !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τι να πω!!! υπέροχα όλα! Τα παιδάκια σίγουρα ενθουσιάστηκαν! Μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τους άρεσαν πολύ όλα Χριστίνα μου! Στα προτείνω να τα κάνεις! Φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Μαρω μου πόσες φορες με εχεις βοηθησει με το υλικο σου!!!!!ευχαριστω!!!!!ολες σας οι δραστηριοτητες υπεροχες!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρεις πόσο χαίρομαι που το ακούω! Ευχαριστώ πάρα πολύ!! Καλή συνέχεια να έχουμε!!

      Διαγραφή
  11. Τι όμορφες δραστηριότητες!
    Μας έφερες την άνοιξη βρε Μάρω μου!
    Πόσο χαρούμενα φαίνονται τα παιδάκια!
    Χίλια μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.