Συνεχίζω με τα παιχνίδια και τις δραματοποιήσεις που παίζουμε στην τάξη τις Απόκριες.
"ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ" ΡΕΝΑ ΚΑΡΘΑΙΟΥ
Ο Φλεβάρης έχει βάλει
τη σφραγίδα "Καρναβάλι".
Κι ύστερα φωνάζει εμπρός,
τώρα γλέντι και χορός!"
Πω, πω χρώματα, στολές
γέλια θόρυβος χαρές!
Έμπα αγόρι, μπες κοπέλα
στου Καρναβαλιού την τρέλα.
Να' χαμε όλη τη χρονιά
χαρτοπόλεμο, παιδιά!
Μα κι Απόκριες κάθε μήνα,
μουσικές και σερπαντίνα.
Κουτσοφλέβαρε, λεβέντη,
τ' άναψες καλά το γλέντι,
γρήγορα να φέρεις πάλι
χορό, γέλιο, Καρναβάλι.
Ελπίζω να διασκεδάσετε με τα παιχνίδια στην τάξη σας!
- Ξεκινάμε (έχοντας δει το εποπτικό υλικό) χωρίζοντας τα παιδιά σε ομάδες τους λέμε ότι η κάθε ομάδα θα ταξιδέψει σε κάποιο από τα καρναβάλια που είδαμε. Λέμε στην κάθε ομάδα σε ποιο καρναβάλι θα πάει και απλώνουμε τις εικόνες στο πάτωμα και ζητάμε από κάθε ομάδα να συγκεντρώσει όλες τις εικόνες από το καρναβάλι της και αφού τελειώσουν όλοι η κάθε ομάδα δραματοποιεί το καρναβάλι της!
- Παίζουμε ένα άλλο παιχνίδι δραματοποίησης όπου βάζουμε αποκριάτικα τραγούδια και παριστάνουμε πως είμαστε μασκαράδες σε κάθε καρναβάλι από όσα είδαμε και αναπαριστούμε και όσα έκαναν σε κάθε περιοχή. Κάθε φορά που άλλαζα τραγούδι αλλάζαμε τοποθεσία. Τα παιδιά το χάρηκαν πάρα πολύ και μάλιστα πιάναμε και το όλο κλίμα κάθε περιοχής, δηλαδή πιο ξέφρενο τραγούδι και όταν "ήμασταν" στο Ρίο, πιο αρχοντικό στην Βενετία, πιο παιχνιδιάρικο στην Χίο κλπ. Σας το συστήνω να το παίξετε όλοι στην τάξη σας!
- Ένα ακόμη παιχνίδι που παίζουμε στην τάξη μας είναι να φανταζόμαστε ότι έχουμε φορέσει τις αποκριάτικες στολές μας και το κάθε παιδί να παρουσιάζει τον εαυτό του και την στολή του στην ομάδα με όποιο τρόπο θέλει.
- Συνεχίζοντας αν θέλουμε το παραπάνω παιχνίδι σηκώνουμε ένα ακόμη παιδί ή δύο και κάνουν μεταξύ τους αυτοσχέδια σκετς. Δηλαδή τι θα έλεγε μια πριγκίπισσα αν συναντιόταν με έναν Ινδιάνο; Ποια θα ήταν η ιστορία τους και που θα πήγαιναν παρέα; Αν συναντιόταν ένας καουμπόης με τον Μπεν Τεν ή τον Μπάτμαν; Τέτοιου είδους μικρά σκετς αρέσουν πολύ στα παιδιά και τα παίζουμε συνέχεια.
- Πολύ διασκεδαστική είναι και η δραματοποίηση του πορτοκαλοπόλεμου της Μπενς και των αλευρομουτζουρομάτων του Γαλαξιδίου υπό τους ήχους αποκριάτικων τραγουδιών.
- Δραματοποιούμε το τραγούδι "Ο Παλιάτσος" του Ν. Μαυρουδή με τα παιδιά κάνοντας τις κινήσεις που ταιριάζουν.
- Ένα ακόμη πολύ ωραίο παιχνίδι που περιλαμβάνεται στο βιβλίο "Καθημερινές διαθεματικές δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο" των εκδόσεων Δίπτυχο, είναι να δώσουμε στα παιδιά μεγάλα ποιμενικά κουδούνια όπως έχουν οι Γέροι της Σκύρου ή στο Σοχό και σχηματίζοντας ένα κύκλο να κινούνται ρυθμικά καθώς απαγγέλλουμε το ποίημα της Ρένας Καρθαίου "Το καρναβάλι". Επειδή όμως το να βρούμε ποιμενικά κουδούνια δεν είναι εύκολο το ίδιο μπορεί να γίνει με μουσικά όργανα. Ένας άλλος τρόπος είναι απαγγέλοντας το ποίημα να το δραματοποιούμε κάνοντας π.χ. ότι χορεύουμε, ότι πετάμε χαρτοπόλεμο, ότι λυπόμαστε που τέλειωσε το καρναβάλι κλπ.
"ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ" ΡΕΝΑ ΚΑΡΘΑΙΟΥ
Ο Φλεβάρης έχει βάλει
τη σφραγίδα "Καρναβάλι".
Κι ύστερα φωνάζει εμπρός,
τώρα γλέντι και χορός!"
Πω, πω χρώματα, στολές
γέλια θόρυβος χαρές!
Έμπα αγόρι, μπες κοπέλα
στου Καρναβαλιού την τρέλα.
Να' χαμε όλη τη χρονιά
χαρτοπόλεμο, παιδιά!
Μα κι Απόκριες κάθε μήνα,
μουσικές και σερπαντίνα.
Κουτσοφλέβαρε, λεβέντη,
τ' άναψες καλά το γλέντι,
γρήγορα να φέρεις πάλι
χορό, γέλιο, Καρναβάλι.
Ελπίζω να διασκεδάσετε με τα παιχνίδια στην τάξη σας!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.